Klachtencommissie Woningcorporaties Nijmegen e.o.
  • Corporaties
  • Downloads
  • Klachtenformulier
  • Privacyverklaring
  • Menu
  • Welkom bij de Klachtencommissie Woningcorporaties Nijmegen e.o.

    Via dit webformulier kunt u een klacht indienen over één van de bij de Klachtencommissie aangesloten woningcorporaties. Als uw klacht ontvankelijk is, wordt hij door de onafhankelijke Klachtencommissie in behandeling genomen.

    Wij stellen u eerst een aantal vragen zodat wij weten hoe wij met u in contact kunnen komen. Daarna volgen er een aantal vragen om helder te krijgen of uw klacht ontvankelijk is. Dat wil zeggen: of de commissie uw klacht in behandeling kan nemen.

    Als laatste kunt u aangeven wat uw klacht precies inhoudt en welke contacten u hierover al heeft gehad met de woningcorporatie. U kunt dan ook bewijsstukken digitaal meesturen, bijvoorbeeld van brieven die u aan de corporatie heeft verstuurd of van de corporatie heeft ontvangen of foto’s, waarop een technisch probleem duidelijk wordt. Als het u niet lukt deze brieven of foto’s digitaal te versturen, dan mag u ook een kopie per post sturen. Het adres verschijnt aan het einde van de vragenlijst.

    Let op! U mag alle documenten die u relevant vindt als bijlage toevoegen, maar deze documenten worden door de Commissie slechts beschouwd als illustratie of bewijs van uw klacht. Het ingevulde formulier vormt de hoofdtekst van uw klacht en de Commissie zou uw klacht op basis daarvan moeten kunnen beoordelen. Het is dus belangrijk dat u de klacht volledig en zorgvuldig formuleert in het klachtenformulier.

    Is het invullen van dit formulier voor u lastig, dan kunt u ondersteuning vragen bij de secretaris van de Klachtencommissie (024-3512116).

  • Wilt u hieronder uw contactgegevens invullen?

  • Als u dit formulier voor iemand anders invult, wilt u dan hier de gegevens van de klager invullen? Uw eigen contactgegevens kunt u aan het eind van dit formulier invullen.

  • Uw klacht gaat over een corporatie die niet is aangesloten bij de Klachtencommissie. De Klachtencommissie kan uw klacht daarom helaas niet in behandeling nemen. Elke corporatie is wettelijk verplicht om bij een klachtencommissie aangesloten te zijn. U kunt bij uw corporatie navragen bij welke klachtencommissie u wél terecht kunt.
  • Op grond van haar reglement mag de Klachtencommissie alleen klachten in behandeling nemen van huurders, oud-huurders, kandidaat-huurders of vertegenwoordigers van huurders- of bewonerscommissies van de aangesloten corporaties. De Klachtencommissie kan uw klacht daarom niet behandelen.
  • De Klachtencommissie is niet bevoegd om klachten te behandelen die betrekking hebben op de hoogte van de huur of de servicekosten.
    Voor klachten over de huur of servicekosten kunt u terecht bij de Huurcommissie, Postbus 16495, 2500 BL Den Haag.
  • Let op een eerste (reparatie)verzoek is nog geen klacht. Pas op het moment dat een corporatie naar uw mening niet goed omgaat met een (reparatie)verzoek kan er een klacht ontstaan.
  • De Klachtencommissie kan alleen klachten in behandeling nemen die eerst bij de corporatie zijn ingediend en behandeld. U kunt uw klacht indienen bij de corporatie. Mocht de corporatie uw klacht niet binnen zes weken naar tevredenheid afhandelen, dan kunt u alsnog een klacht indienen bij de Klachtencommissie.
  • U kunt op dit moment geen klacht indienen bij de Klachtencommissie, omdat uw klacht nog geen zes weken in behandeling is bij de corporatie. U kunt uw klacht indienen als er zes weken verstreken zijn nadat u uw schriftelijke klacht heeft ingediend en uw klacht in de tussentijd nog niet opgelost is. U kunt uw klacht ook indienen als de corporatie u laat weten dat de behandeling van uw klacht bij de corporatie is afgerond zonder dat uw klacht is opgelost.
  • De kwestie waarover u wilt klagen heeft zich meer dan een jaar geleden voorgedaan. De Klachtencommissie kan alleen klachten in behandeling nemen over kwesties die zich minder dan een jaar geleden hebben voorgedaan. Dat is bepaald in het reglement van de Klachtencommissie.

    Als u denkt dat uw klacht toch door de Klachtencommissie behandeld moet worden, dan kunt u contact opnemen via 024-3237611.
  • U kunt alleen maar klagen als u zelf rechtstreeks in uw belang bent geschaad. Dat wil zeggen dat u zelf schade of nadeel hebt ondervonden van de kwestie waarover u klaagt. Dat is bepaald in het reglement van de Klachtencommissie. Als u denkt dat uw klacht toch door de Klachtencommissie behandeld moet worden, dan kunt u contact opnemen via 024-3237611.

    Indien u een klacht indient namens iemand anders, dan kunt u hier ‘ja’ aangeven als die persoon zelf schade of nadeel heeft ondervonden van de kwestie waar de klacht over gaat.
  • De Klachtencommissie kan geen klachten in behandeling nemen die al in behandeling zijn bij de Huurcommissie of de Rechter. Dat is bepaald in het reglement van de Klachtencommissie.

    Als u denkt dat uw klacht toch door de Klachtencommissie behandeld moet worden, dan kunt u contact opnemen via 024-3237611.
  • De Klachtencommissie kan geen klachten in behandeling nemen die door de corporatie uit handen zijn gegeven aan een gerechtsdeurwaarder, een advocaat of een andere rechtshulpverlener. Dat is bepaald in het reglement van de Klachtencommissie.

    Als u denkt dat uw klacht toch door de Klachtencommissie behandeld moet worden, dan kunt u contact opnemen via 024-3237611.
  • 1. Omschrijf hier de contacten die u met de corporatie heeft gehad over deze klacht. Indien het een schriftelijk contact betrof dan hieronder graag de brief of e-mail als bijlage toevoegen.
  • 2. Omschrijf hier de contacten die u met de corporatie heeft gehad over deze klacht. Indien het een schriftelijk contact betrof dan hieronder graag de brief of e-mail als bijlage toevoegen.
  • 3. Omschrijf hier de contacten die u met de corporatie heeft gehad over deze klacht. Indien het een schriftelijk contact betrof dan hieronder graag de brief of e-mail als bijlage toevoegen.
  • 4. Omschrijf hier de contacten die u met de corporatie heeft gehad over deze klacht. Indien het een schriftelijk contact betrof dan hieronder graag de brief of e-mail als bijlage toevoegen.
  • 5. Omschrijf hier de contacten die u met de corporatie heeft gehad over deze klacht. Indien het een schriftelijk contact betrof dan hieronder graag de brief of e-mail als bijlage toevoegen.
  • 6. Omschrijf hier de contacten die u met de corporatie heeft gehad over deze klacht. Indien het een schriftelijk contact betrof dan hieronder graag de brief of e-mail als bijlage toevoegen.
  • 7. Omschrijf hier de contacten die u met de corporatie heeft gehad over deze klacht. Indien het een schriftelijk contact betrof dan hieronder graag de brief of e-mail als bijlage toevoegen.
  • 8. Omschrijf hier de contacten die u met de corporatie heeft gehad over deze klacht. Indien het een schriftelijk contact betrof dan hieronder graag de brief of e-mail als bijlage toevoegen.
  • 9. Omschrijf hier de contacten die u met de corporatie heeft gehad over deze klacht. Indien het een schriftelijk contact betrof dan hieronder graag de brief of e-mail als bijlage toevoegen.
  • 10. Omschrijf hier de contacten die u met de corporatie heeft gehad over deze klacht. Indien het een schriftelijk contact betrof dan hieronder graag de brief of e-mail als bijlage toevoegen.
    U kunt hier eventueel meerdere bestanden uploaden. Geef alstublieft bij ieder bestand een beschrijving.
  • Wilt u nog andere bijlages toevoegen?
  • Voeg hier uw extra bijlage toe
  • Wilt u nog andere bijlages toevoegen?
  • Voeg hier uw extra bijlage toe
  • Voeg hier uw extra bijlage toe
  • Let op.

    Met onderstaande uploader kunt u meerdere bestanden tegelijkertijd uploaden.
  • Wees alstublieft zo uitgebreid mogelijk.
  • Sleep bestanden hierheen of
  • Bedankt voor het invullen van dit formulier!

    Wanneer u op de knop 'Versturen' klikt heeft u een klacht ingediend bij de Klachtencommissie Woningcorporaties Nijmegen.
  • Home
  • Klachten
  • Procedure
  • Klachtenformulier
  • Contact

Menu

  • Corporaties
  • Downloads
  • Klachtenformulier
  • Privacyverklaring

Contact

Alle contacten met de Klachtencommissie verlopen via de secretaris: mevrouw drs. K.L.F. Malta.

Zij is op de volgende manieren bereikbaar:

Per post
Klachtencommissie Woningcorporaties regio Nijmegen
Toernooiveld 300
6525 EC NIJMEGEN

Telefonisch
024-3512116

Per e-mail
Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft JavaScript nodig om het te kunnen zien.

© Copyright - Klachtencommissie Woningcorporaties regio Nijmegen
Scroll naar bovenzijde